박은빈‧이성민이 다했는데…Park Eun-bin and Lee Sung-min did everything...3사 연기대상이 기대되지 않는 이유 [스타@스타일]The reason why I'm not looking forward to the grand prize for acting in the three companies [Star @Style]




[앳스타일 황연도 기자] 올해도 어김없이 지상파 3사 연기대상 시즌이 돌아왔다.[@starred Hwang Yeon-yeon, a reporter] As always, the season for the acting awards of the three terrestrial broadcasters has returned this year. 한 해를 마무리하는 자리인 만큼 매년 대중의 관심을 한몸에 받던 시상식이지만, 어쩐지 올해만큼은 시청자들의 반응이 뜨뜻미지근하다.As it is the end of the year, it is an award ceremony that has received public attention every year, but somehow, viewers' responses are lukewarm this year. 올해 안방극장을 뜨겁게 달군 메가 히트작들이 KBS, MBC, SBS가 아닌 비지상파에서 터졌기 때문.This is because the mega hits that heated up the home theater this year exploded on non-terrestrial channels, not KBS, MBC, or SBS.

SBS는 3사 중 비교적 좋은 성적을 거뒀지만 각종 논란에 휩싸여 힘겨운 한 해를 보냈다.Although SBS performed relatively well among the three companies, it had a tough year due to various controversies. ‘사내맞선’ ‘어게인 마이 라이프’ ‘왜 오수재인가’ ‘천원짜리 변호사’까지 네 작품이 시청률 10%대를 기록했지만, 드라마 연출진 사망, 주연 배우 겹치기, 결방 퍼레이드 등 끊임없는 사건과 논란으로 큰 타격을 입었다.Four works, including "In-house Face-to-face," "Again My Life," "Why Oh Soo-jae," and "A 1,000-won Lawyer," recorded ratings of 10%, but were hit hard by constant incidents and controversies such as the death of drama directors, overlapping main actors, and cancellation parades. 특히 올해 하반기 방영했던 ‘천원짜리 변호사’는 잦은 결방, 조기 종영, 제작사와 작가와의 불화설 등으로 부침을 겪었지만, 성적 면에서는 함박웃음을 지었다.In particular, the 1,000-won lawyer, which aired in the second half of this year, suffered ups and downs due to frequent cancellations, early endings, and rumors of discord with production companies and writers, but he smiled broadly in terms of grades. 15.2%를 기록하며 올해 3사 드라마 통틀어 가장 높은 시청률을 찍은 것.It recorded 15.2 percent, the highest viewer rating in all three dramas this year. 각종 논란에 휩싸였던 작품이지만, 올해 SBS 드라마 최고 시청률을 안겨다 준 대히트작임에는 틀림없다.Although it has been embroiled in various controversies, it must be a huge hit that has earned the highest ratings for SBS dramas this year. 그렇기에 극중에서 힘없는 의뢰인들을 돕는 괴짜 변호사 천지훈 역을 열연한 남궁민이 ‘2022 SBS 연기대상’에서 가장 유력한 대상 후보로 점쳐지고 있다.Therefore, Nam Gung-min, who played the role of Chun Ji-hoon, a nerd lawyer who helps weak clients in the play, is expected to be the most likely candidate for the grand prize at the 2022 SBS Acting Awards.

반면 KBS는 한 해 내내 기대 이하의 성적표를 거두며 울상을 지었다.KBS, on the other hand, shed tears all year round with less than expected report cards. ‘크레이지 러브’ ‘징크스의 연인’은 4%대에 그쳤고, ‘미남당’ ‘진검승부’ ‘법대로 사랑하라’도 5~7%대에 머물렀다.Crazy Love, Jinx's Lovers were only in the 4% range, while "The Handsome Party," "The Real Sword Game," and "Love as the Law" remained in the 5-7% range. ‘너에게 가는 속도 493km’는 0%대, ‘당신이 소원을 말하면’는 1%대까지 추락하며 시청률 가뭄을 겼었다.The "speed of 493km to you" fell to the 0% range and "If you say your wish" to the 1% range, resulting in a drought in ratings. 대하사극 ‘태종 이방원’이 유일하게 10%대를 넘겼지만, 이마저도 말 학대 논란으로 비판을 받았다.The epic historical drama Taejong Lee Bang-won was the only one that exceeded the 10% range, but even this was criticized for controversy over horse abuse. ‘흥행불패’라고 알려진 주말극도 무너졌다.The weekend drama, known as "unbeatable," also collapsed. 특히 ‘삼남매가 용감하게’는 시청률 16.9%까지 주저앉으며 신생 채널 ENA의 ‘이상한 변호사 우영우’만도 못한 최악의 성적을 냈다.In particular, "The Three Brothers Bravely" collapsed to 16.9% of viewership, performing the worst performance as well as "Weird Lawyer Woo Young-woo" of the new channel ENA. 드라마들이 줄줄이 죽을 쑤다 보니, 대상 트로피를 쥐여줄 마땅한 후보조차 없는 상황.As the dramas are dying one after another, there is no suitable candidate to hold the grand prize trophy. 그나마 흥행한 ‘태종 이방원’의 주상욱과 김영철이 후보로 거론되고 있다.At least Joo Sang-wook and Kim Young-chul of Taejong Lee Bang-won, who were popular, are being mentioned as candidates.




MBC도 상황이 크게 다르지 않다.MBC's situation is not that different. 올해 멜로, 판타지, 스릴러 등 다양한 장르를 시도했지만, 줄줄이 흥행에 실패했다.This year, he tried various genres such as melodrama, fantasy, and thriller, but failed one after another. 김희선을 내건 ‘내일’은 7%대로 출발선을 끊었지만 2%대로 씁쓸하게 종영했고, MBC 대상 배우인 박해진의 출연작 드라마 ‘지금부터, 쇼타임’ 역시 2~4%대를 전전하다 조용히 퇴장했다.Kim Hee-sun's "Tomorrow" broke the starting line at around 7%, but ended bitterly at around 2%, and MBC's actor Park Hae-jin's drama "From now on, Showtime" also moved around 2-4% before leaving quietly. ‘일당백집사’와 ‘금혼령, 조선 혼인 금지령’은 3%대로 막을 내렸으며, ‘팬레터를 보내주세요’는 0%대로 종영했다."One Party Baek Butler" and "Golden Spirit, Joseon Marriage Ban" ended in the 3% range, and "Please Send Fan Letter" ended in the 0% range. 하반기 방영작 ‘빅마우스’이 올해 MBC 드라마 중 유일하게 두 자릿수 시청률을 넘기며 체면치레를 했다.The second half of the show "Big Mouse" was the only MBC drama this year to save face by exceeding double-digit ratings. 이에 따라 주인공 박창호 역을 연기한 이종석의 대상 수상이 확실시되고 있다.Accordingly, Lee Jong-seok, who played the main character Park Chang-ho, is certain to win the grand prize.

지상파 3사에서 이렇다 할 마땅한 대상 후보감이 없는 가운데, 시청자들이 정작 진짜 트로피를 주고 싶은 배우들은 ENA와 JTBC에 있었다.While there was no suitable candidate for the grand prize in the three terrestrial broadcasters, ENA and JTBC were the actors that viewers wanted to give the real trophy. ‘우영우 신드롬’의 주인공 박은빈과 ‘재벌집 할아버지’ 이성민이다.Park Eun-bin, the main characters of "Woo Young-woo Syndrome," and Lee Sung-min, the grandfather of the chaebol house.

올해 최고의 히트작을 꼽으라 한다면 단연 ‘이상한 변호사 우영우’와 ‘재벌집 막내아들’이다.If you have to pick the best hit of the year, it is definitely "Strange Lawyer Woo Young-woo" and "The Youngest Son of a chaebol house." 지난 6월 방영했던 ENA ‘이상한 변호사 우영우’는 0.9%로 출발해 시청률을 17배 이상 끌어올리며 17.5%로 막을 내렸다.ENA's "Weird Lawyer Woo Young-woo," which aired in June, started at 0.9 percent and ended at 17.5 percent, raising the viewer rating by more than 17 times. 이름조차 생소한 채널에서 지상파도 내지 못한 시청률을 기록할 것이라고 누가 예상했을까.Who expected the ratings to be recorded on a channel that even had an unfamiliar name, which even terrestrial broadcasters could not even produce. 강태오, 강기영, 주현영, 하윤경, 주종혁 등 믿보배들의 열연이 돋보였던 작품이지만, 그중에서도 흥행의 주역은 누가 뭐래도 박은빈이다.It was a work that featured passionate performances by trust treasures such as Kang Tae-oh, Kang Ki-young, Joo Hyun-young, Ha Yoon-kyung, and Joo Jong-hyuk, but among them, Park Eun-bin is the main character of the box office. 자폐스펙트럼을 가진 신입 변호사 우영우 역을 열연했던 박은빈.Park Eun-bin played the role of Woo Young-woo, a new lawyer with an autism spectrum. 장애를 가진 인물을 연기하는 게 쉽지 않았음에도 그는 이상하고 별난 우영우 캐릭터를 가치 있고 아름답게 빛내며 대한민국을 ‘우영우 앓이’에 빠뜨렸다.Although it was not easy to play a character with a disability, he shone the strange and eccentric Woo Young-woo character in a valuable and beautiful way, putting South Korea into "Woo Young-woo's suffering." 드라마가 종영한 지 수개월이 지났지만 박은빈을 향한 관심은 식을 줄을 모른다.It's been months since the drama ended, but interest in Park Eun-bin has never cooled down. 신생 채널인 ENA에 시상식은 없지만, 박은빈은 대상 보다 더 값진 대중의 ‘마음 속 트로피’를 얻었다.There is no award ceremony on the new channel ENA, but Park Eun-bin won the public's "trophy in the heart" more valuable than the grand prize.

상반기 히트작이 ‘우영우’였다면 하반기 최고의 흥행작은 JTBC 금토일드라마 ‘재벌집 막내아들’이다.If the hit in the first half was "Woo Young-woo," the best hit in the second half of the year is JTBC's Friday-Saturday drama "The Youngest Son of a chaebol house." 주 3회 파격 편성과 회귀물이라는 독특한 장르, 믿보배 송중기의 복귀작으로 방영 전부터 화제를 모은 드라마다.It is a drama that drew attention even before it was aired, with its unique genre of unconventional compilation three times a week, and Song Joong-ki's return film. 그러나 정작 드라마를 흥행시킨 1등 공신은 따로 있었다.However, there was a separate contributor to the success of the drama. 극중에서 순양그룹의 창업주이자 회장인 진양철 역을 맡은 이성민이다.In the play, Lee Seong-min plays Jin Yang-cheol, the founder and chairman of Sunyang Group. 첫 등장부터 죽음에 이르는 순간까지 신들린 연기력을 선보이며 매회 명장면을 만들어냈다.From her first appearance to her death, she showed off her amazing acting skills and created a great scene in each episode. 서슬 퍼런 재벌회장에서 아무도 믿을 수 없는 씁쓸한 아버지, 어린 아이로 돌아간 환자의 모습을 생생 구현하며 시청자들에게 짜릿한 카타르시스를 선사한 이성민.Lee Seong-min, who gave viewers a thrilling catharsis by vividly embodying a bitter father who can't trust anyone and a patient who has returned to a young child at a sad chaebol meeting. JTBC에 연기대상 시상식이 없는 게 아쉬울 따름이다.It is only a pity that JTBC does not have an award ceremony for the acting award. 현재 이성민은 ‘백상예술대상’ 대상 트로피의 주인공으로 거론되고 있다.Currently, Lee Sung-min is mentioned as the main character of the grand prize trophy at the Baeksang Arts Awards.
Previous Post Next Post

نموذج الاتصال