'런닝맨' 방송화면 캡처.Screen capture of "Running Man". SBS 예능프로그램 '런닝맨'이 편성 변경 효과를 톡톡히 봤다.SBS entertainment program "Running Man" had a significant effect on the change in the programming.
지난 1일, 2023년 새해부터 일요일 오후 6시 20분으로 시간대를 옮긴 '런닝맨'은 5.9%(닐슨 코리아 전국 가구 기준)의 시청률을 기록했다.On the 1st, "Running Man," which moved its time zone from the new year of 2023 to 6:20 p.m. on Sunday, recorded 5.9% (based on Nielsen Korea's national households). 지난 회차의 4.2%보다 1.7% 포인트 상승한 성적이다.The figure is up 1.7 percentage points from 4.2 percent in the last episode.
최근 3~4%대 시청률을 나타냈던 '런닝맨'은 6년 만의 시간대 이동으로 시청률 상승에 성공했다."Running Man," which recently showed ratings in the 3-4 percent range, has succeeded in increasing ratings due to the first time in six years.
. .
2049 시청률은 4.4%(닐슨코리아 수도권 가구 기준)로 '1박 2일 시즌4', '복면가왕' 등을 제치고 동시간대 1위를 자치했다.The 2049 viewer rating was 4.4 percent (based on Nielsen Korea's metropolitan area households), beating "One Night, Two Days Season 4" and "King of Mask Singer" to become the No. 1 player at the same time. 분당 최고 시청률은 8.3%까지 뛰어올랐다.The highest viewer rating jumped to 8.3 percent per minute.
이날 방송은 '패밀리가 떴다'를 소환한 '런닝맨이 떴다'로 꾸며져 기존에 볼 수 없었던 멤버들의 24시간 밀착 레이스를 예고했다.The broadcast on this day was decorated with "Running Man," which summoned "The Family has risen," signaling a 24-hour close race for the members that had not been seen before. 시작부터 멤버들은 자연스럽게 '패떴' 경험자와 무경험자로 나뉘어 눈길을 끌었다.From the start, the members naturally drew attention by dividing them into experienced and inexperienced people.
박정선 엔터뉴스팀 기자 (콘텐트비즈니스본부) Park Jung-sun, a reporter for the Entertainment News team, (Content Business Headquarters)