정치물부터 스릴러까지, 장르 다양ranging from political to thriller genres
여성 원톱 드라마서 여성 투톱으로 확대Expanding from one-top female drama to two-top female dramas
"세상에 진입하는 女 이야기, 흥미로울 수밖에""The story of a woman entering the world. It's bound to be interesting".
‘퀸메이커’ 포스터(사진=넷플릭스)Queenmaker poster (Photo = Netflix)[이데일리 스타in 김가영 기자] 김희애·문소리의 ‘퀸메이커’부터 송혜교·한소희의 ‘자백의 대가’, 김태희·임지연의 ‘마당이 있는 집’까지 2023년 드라마 키워드는 ‘여여(女女) 투톱’이다.From Kim Hee-ae and Moon So-ri's "Queen Maker" to Song Hye-kyo and Han So-hee's "Master of Confession" and Kim Tae-hee and Lim Ji-yeon's "House with a yard" in 2023, the keywords for the drama are "Female Two Top."
남녀의 로맨스보다 여성들의 서사로 가득 채워질 안방 극장.The main room theater will be filled with female narratives rather than romance between men and women. 소재도 선거판의 이야기부터 살인사건, 가정 스릴러까지 각양각색이다.The subject is also diverse, ranging from election stories to murder cases and home thrillers.
김희애·송혜교·김태희, 언니들의 활약Kim Hee-ae, Song Hye-kyo, Kim Tae-hee, and sisters.
김희애는 넷플릭스 ‘퀸메이커’로 JTBC ‘부부의 세계’ 이후 3년 만에 드라마에 복귀한다.Kim Hee-ae will return to the drama three years after JTBC's "The World of the Married" with Netflix's "Queen Maker." ‘퀸메이커’는 이미지 메이킹의 귀재이자 대기업 전략기획실을 쥐락펴락하던 황도희(김희애 분)가 정의의 코뿔소라 불리며 잡초처럼 살아온 인권변호사 오경숙(문소리 분)을 서울 시장으로 만들기 위해 선거판에 뛰어들며 벌어지는 이야기를 그린 넷플릭스 시리즈."Queen Maker" is a Netflix series about Hwang Do-hee (Kim Hee-ae), a genius of image making and a man who controlled the strategic planning office of a large company, jumping into the election board to make Oh Kyung-sook (Moon So-ri), a human rights lawyer who has lived like a weed. 선거 이야기를 다뤘지만, 정치물이라는 장르에 한정되지 않고 각 캐릭터의 스타일과 배우들의 연기가 드라마를 채우며 폭넓은 시청층을 공략할 예정이다.Although it covered the story of the election, it is not limited to the genre of political drama, and each character's style and actor's acting will fill the drama and target a wide audience. 특히 완벽함을 추구하는 황도희와 털털한 매력의 오경숙이 서로 닮아가는 모습으로 진한 연대를 느끼는데, 이런 극의 전개 만큼 두 여성 캐릭터의 활약과 케미가 극의 성패를 가릴 예정이다.In particular, Hwang Do-hee, who pursues perfection, and Oh Kyung-sook, who has easy-going charms, are becoming similar to each other, and the performance and chemistry of the two female characters will determine the success or failure of the play.
송혜교(사진=이영훈 기자)Song Hye-kyo (Photo = Reporter Lee Young-hoon)송혜교와 한소희가 뭉치는 ‘자백의 대가’도 안방극장 최고 기대작으로 꼽힌다."The Master of Confession," in which Song Hye-kyo and Han So-hee unite, is also considered the most anticipated movie in the small screen. ‘더 글로리’를 통해 또 한번 연기 변신에 성공하며 한계 없는 활약을 보여준 송혜교와 ‘부부의 세계’, ‘알고있지만,’, ‘마이네임’까지 다양한 캐릭터를 보여주며 핫스타로 자리매김한 한소희가 보여줄 호흡에 관심이 쏠리는 것.Attention is focusing on the teamwork that Song Hye-kyo, who once again succeeded in acting transformation through "The Glory," and Han So-hee, who has established herself as a hot star by showing various characters, including "The World of the Married," "I Know You," and "My Name." ‘자백의 대가’는 살인사건을 둘러싼 두 여성의 핏빛 연대기를 그린 작품이다.The Master of Confession is a work depicting the bloody chronology of the two women surrounding the murder case. 두 사람이 이 작품을 통해 또 어떤 얼굴을 꺼내보이고 또 어떤 케미를 선사할지 기대가 높은 상황이다.Expectations are high on what kind of faces the two will show and what kind of chemistry they will give through this work.
‘더 글로리’로 전성기를 맞은 임지연은 김태희와 ‘마당이 있는 집’으로 만난다.Lim Ji-yeon, who has reached her heyday with "The Glory," will meet Kim Tae-hee at "The House with a Garden." ‘마당이 있는 집’은 동명의 소설을 원작으로 한 드라마로 남들이 부러워하는 완벽한 집에서 행복을 영유했던 가정주부의 의심과 자각을 통해 ‘마당이 있는, 행복한 우리 집’이라는 가치의 환상을 전복하는 서스펜스 가정 스릴러."House with a yard" is a drama based on a novel of the same name, and is a suspense family thriller that overturns the illusion of "happy house with a yard" through the suspicion and awareness of a housewife who possessed happiness in a perfect house envied by others. 김태희의 2년 만 복귀, ‘연진아 열풍’을 일으킨 임지연의 차기작으로 기대를 모으고 있다.Kim Tae-hee's return in two years and Lim Ji-yeon, who caused the "Yeonjin craze," is expected to be the next film.
김태희(사진=스토리제이컴퍼니)Kim Tae-hee (Photo = Story J Company)◇원톱서 투톱으로, 여성 서사 다양해져◇One-top-to-top, two-top female narratives become more diverse
넷플릭스 ‘더 글로리’부터 JTBC ‘대행사’, 넷플릭스 ‘길복순’ 등 최근 여성 서사의 작품이 주목 받고 있다.The works of recent female narratives such as Netflix's "The Glory," JTBC's "Agencies," and Netflix's "Gil Bok-soon" are drawing attention. 이같은 여성 원톱 드라마에서 이젠 여성 투톱으로 확대돼 더 다양한 소재와 이야기를 담는 것이다.In such a one-top female drama, it has now expanded to two-top female dramas and contains more diverse materials and stories.
공희정 드라마평론가는 “여성들은 그동안 주류 세력이 아니었는데 그런 면에서 세상 속으로 진입하는 여성들의 이야기들이 흥미로울 수밖에 없다”며 “남성들의 이야기보다 덜 보여진 것도 있고, 소재적인 측면에서 개척할 이야기가 있다”고 여성들의 이야기가 주목 받는 이유를 설명했다.Drama critic Gong Hee-jung explained, "Women have not been the mainstream force so far, but in that respect, the stories of women entering the world are interesting," adding, "There are things that are less shown than men's stories, and there are stories to pioneer in terms of materials."
특히 남녀의 사랑 이야기인 로맨스가 오래전부터 작품을 통해 다뤄지면서 시청자들에 기시감을 줬다는 것도 여성 서사의 이야기에 주목하게 한다.In particular, the fact that romance, a love story between a man and a woman, has been dealt with through works for a long time and has given viewers a sense of deception is also drawing attention to the story of the female narrative. 남녀의 로맨스와 다른 여성 연대의 이야기가 참신함을 줄 수밖에 없는 것이다.The romance between men and women and the stories of other women's solidarity are bound to give freshness.
공 평론가는 “국내 드라마는 어떤 이야기를 다루든 뜬금없이 남녀주인공이 연애를 하는 결론으로 가면서 ‘기승전연애’라는 말이 있었는데 여성 서사의 작품은 캐릭터의 인생, 삶에 집중하고 문제를 풀어가는 것에 집중한다”며 “그런 점에서 대중이 생각하는 ‘기승전연애’ 벗어나면서 참신함과 새로운 재미를 안긴다”고 짚었다.Critic Gong pointed out, "No matter what story the domestic drama deals with, there was a word 'dating in the end' as the male and female characters suddenly fall in love, and the work of the female narrative focuses on the character's life and solving problems."
여성 원톱 드라마서 여성 투톱으로 확대Expanding from one-top female drama to two-top female dramas
"세상에 진입하는 女 이야기, 흥미로울 수밖에""The story of a woman entering the world. It's bound to be interesting".
‘퀸메이커’ 포스터(사진=넷플릭스)Queenmaker poster (Photo = Netflix)[이데일리 스타in 김가영 기자] 김희애·문소리의 ‘퀸메이커’부터 송혜교·한소희의 ‘자백의 대가’, 김태희·임지연의 ‘마당이 있는 집’까지 2023년 드라마 키워드는 ‘여여(女女) 투톱’이다.From Kim Hee-ae and Moon So-ri's "Queen Maker" to Song Hye-kyo and Han So-hee's "Master of Confession" and Kim Tae-hee and Lim Ji-yeon's "House with a yard" in 2023, the keywords for the drama are "Female Two Top."
남녀의 로맨스보다 여성들의 서사로 가득 채워질 안방 극장.The main room theater will be filled with female narratives rather than romance between men and women. 소재도 선거판의 이야기부터 살인사건, 가정 스릴러까지 각양각색이다.The subject is also diverse, ranging from election stories to murder cases and home thrillers.
김희애·송혜교·김태희, 언니들의 활약Kim Hee-ae, Song Hye-kyo, Kim Tae-hee, and sisters.
김희애는 넷플릭스 ‘퀸메이커’로 JTBC ‘부부의 세계’ 이후 3년 만에 드라마에 복귀한다.Kim Hee-ae will return to the drama three years after JTBC's "The World of the Married" with Netflix's "Queen Maker." ‘퀸메이커’는 이미지 메이킹의 귀재이자 대기업 전략기획실을 쥐락펴락하던 황도희(김희애 분)가 정의의 코뿔소라 불리며 잡초처럼 살아온 인권변호사 오경숙(문소리 분)을 서울 시장으로 만들기 위해 선거판에 뛰어들며 벌어지는 이야기를 그린 넷플릭스 시리즈."Queen Maker" is a Netflix series about Hwang Do-hee (Kim Hee-ae), a genius of image making and a man who controlled the strategic planning office of a large company, jumping into the election board to make Oh Kyung-sook (Moon So-ri), a human rights lawyer who has lived like a weed. 선거 이야기를 다뤘지만, 정치물이라는 장르에 한정되지 않고 각 캐릭터의 스타일과 배우들의 연기가 드라마를 채우며 폭넓은 시청층을 공략할 예정이다.Although it covered the story of the election, it is not limited to the genre of political drama, and each character's style and actor's acting will fill the drama and target a wide audience. 특히 완벽함을 추구하는 황도희와 털털한 매력의 오경숙이 서로 닮아가는 모습으로 진한 연대를 느끼는데, 이런 극의 전개 만큼 두 여성 캐릭터의 활약과 케미가 극의 성패를 가릴 예정이다.In particular, Hwang Do-hee, who pursues perfection, and Oh Kyung-sook, who has easy-going charms, are becoming similar to each other, and the performance and chemistry of the two female characters will determine the success or failure of the play.
송혜교(사진=이영훈 기자)Song Hye-kyo (Photo = Reporter Lee Young-hoon)송혜교와 한소희가 뭉치는 ‘자백의 대가’도 안방극장 최고 기대작으로 꼽힌다."The Master of Confession," in which Song Hye-kyo and Han So-hee unite, is also considered the most anticipated movie in the small screen. ‘더 글로리’를 통해 또 한번 연기 변신에 성공하며 한계 없는 활약을 보여준 송혜교와 ‘부부의 세계’, ‘알고있지만,’, ‘마이네임’까지 다양한 캐릭터를 보여주며 핫스타로 자리매김한 한소희가 보여줄 호흡에 관심이 쏠리는 것.Attention is focusing on the teamwork that Song Hye-kyo, who once again succeeded in acting transformation through "The Glory," and Han So-hee, who has established herself as a hot star by showing various characters, including "The World of the Married," "I Know You," and "My Name." ‘자백의 대가’는 살인사건을 둘러싼 두 여성의 핏빛 연대기를 그린 작품이다.The Master of Confession is a work depicting the bloody chronology of the two women surrounding the murder case. 두 사람이 이 작품을 통해 또 어떤 얼굴을 꺼내보이고 또 어떤 케미를 선사할지 기대가 높은 상황이다.Expectations are high on what kind of faces the two will show and what kind of chemistry they will give through this work.
‘더 글로리’로 전성기를 맞은 임지연은 김태희와 ‘마당이 있는 집’으로 만난다.Lim Ji-yeon, who has reached her heyday with "The Glory," will meet Kim Tae-hee at "The House with a Garden." ‘마당이 있는 집’은 동명의 소설을 원작으로 한 드라마로 남들이 부러워하는 완벽한 집에서 행복을 영유했던 가정주부의 의심과 자각을 통해 ‘마당이 있는, 행복한 우리 집’이라는 가치의 환상을 전복하는 서스펜스 가정 스릴러."House with a yard" is a drama based on a novel of the same name, and is a suspense family thriller that overturns the illusion of "happy house with a yard" through the suspicion and awareness of a housewife who possessed happiness in a perfect house envied by others. 김태희의 2년 만 복귀, ‘연진아 열풍’을 일으킨 임지연의 차기작으로 기대를 모으고 있다.Kim Tae-hee's return in two years and Lim Ji-yeon, who caused the "Yeonjin craze," is expected to be the next film.
김태희(사진=스토리제이컴퍼니)Kim Tae-hee (Photo = Story J Company)◇원톱서 투톱으로, 여성 서사 다양해져◇One-top-to-top, two-top female narratives become more diverse
넷플릭스 ‘더 글로리’부터 JTBC ‘대행사’, 넷플릭스 ‘길복순’ 등 최근 여성 서사의 작품이 주목 받고 있다.The works of recent female narratives such as Netflix's "The Glory," JTBC's "Agencies," and Netflix's "Gil Bok-soon" are drawing attention. 이같은 여성 원톱 드라마에서 이젠 여성 투톱으로 확대돼 더 다양한 소재와 이야기를 담는 것이다.In such a one-top female drama, it has now expanded to two-top female dramas and contains more diverse materials and stories.
공희정 드라마평론가는 “여성들은 그동안 주류 세력이 아니었는데 그런 면에서 세상 속으로 진입하는 여성들의 이야기들이 흥미로울 수밖에 없다”며 “남성들의 이야기보다 덜 보여진 것도 있고, 소재적인 측면에서 개척할 이야기가 있다”고 여성들의 이야기가 주목 받는 이유를 설명했다.Drama critic Gong Hee-jung explained, "Women have not been the mainstream force so far, but in that respect, the stories of women entering the world are interesting," adding, "There are things that are less shown than men's stories, and there are stories to pioneer in terms of materials."
특히 남녀의 사랑 이야기인 로맨스가 오래전부터 작품을 통해 다뤄지면서 시청자들에 기시감을 줬다는 것도 여성 서사의 이야기에 주목하게 한다.In particular, the fact that romance, a love story between a man and a woman, has been dealt with through works for a long time and has given viewers a sense of deception is also drawing attention to the story of the female narrative. 남녀의 로맨스와 다른 여성 연대의 이야기가 참신함을 줄 수밖에 없는 것이다.The romance between men and women and the stories of other women's solidarity are bound to give freshness.
공 평론가는 “국내 드라마는 어떤 이야기를 다루든 뜬금없이 남녀주인공이 연애를 하는 결론으로 가면서 ‘기승전연애’라는 말이 있었는데 여성 서사의 작품은 캐릭터의 인생, 삶에 집중하고 문제를 풀어가는 것에 집중한다”며 “그런 점에서 대중이 생각하는 ‘기승전연애’ 벗어나면서 참신함과 새로운 재미를 안긴다”고 짚었다.Critic Gong pointed out, "No matter what story the domestic drama deals with, there was a word 'dating in the end' as the male and female characters suddenly fall in love, and the work of the female narrative focuses on the character's life and solving problems."