[텐아시아=우빈 기자][Ten Asia = Reporter WOOBIN]

≪우빈의 조짐≫우Signs of Woobin의
우빈 텐아시아 기자가 연예계에서 일어나거나 일어날 조짐이 보이는 이슈를 짚어드립니다.Reporter Woobin TenAsia points out issues that are happening or showing signs of happening in the entertainment industry. 객관적 정보를 바탕으로 기자의 시선을 더해 이야기를 전달합니다.Based on objective information, the reporter's gaze is added to convey the story.'놀면 뭐하니'가 아니라 '놀면 뭐하니, 뭐하니?It's not "Hangout with Yoo". It's "Hangout with Yoo".'다. 어떤 예능인지 무슨 콘텐츠를 만들고 싶은 건지 프로그램의 정체성을 모르겠다."D. I don't know what kind of entertainment show I want to make or what kind of content I want to make." 김태호 PD가 퇴사하고 박창훈 PD 체제로 재정비한 지 1년. '놀면 뭐하니'의 현주소는 총체적 난국이다.It has been a year since PD Kim Tae-ho left the company and reorganized under PD Park Chang-hoon's system. The current status of "What's the point of playing" is a total crisis.
제작진은 여전히 감이 없고 멤버들의 합도 좋지 않다.The production team still has no sense, and the members' teamwork is not good. 주고받는 에너지가 없는데 시너지가 날리 만무하다.There is no energy to exchange, but synergy is inevitable. 몇 주를 건너뛰고 봐도 위화감 없는 지루한 편집, 예능 센스가 없는 일부 멤버들.Some of the members have no sense of humor and no sense of humor even if they skip weeks. 오랜 시간 함께 했던 유재석과 하하도 못 살리고 신봉선도 버겁다.Yoo Jae-seok and Ha-ha, who have been together for a long time, can't save them, and Shin Bong-sun is too much.

번뜩이는 아이템, 아이디어가 중요한 예능에서 새로움이 없는 건 치명타다.It is fatal that there is no novelty in entertainment shows where flashing items and ideas are important. 어디선가 봤던 것들을 베껴서 내놓는데도 재미가 없다.It's not fun to copy and release things you've seen somewhere. 타 프로그램과 비슷한 게임을 해도 웃음이 터지지 않는 건 연출과 대본, 편집 완벽한 실패다.It is the perfect failure of directing, script, and editing that does not burst into laughter even when playing games similar to other programs.
'놀면 뭐하니?"What's the use of playing?"'는 덜어내는 법이 없다.There is no way to get rid of '. 준비한 것들을 어떻게든 다 하겠다는 의지가 느껴진다.I can feel the will to do everything I have prepared. 반응이 없다면 과감히 자르고 다음으로 넘어가야 하는데 그런 게 없다.If there is no response, you have to cut it boldly and move on, but there is no such thing. 성과가 없음에도 미션을 진행하니 맥락이 없다.Even though there is no result, there is no context for carrying out the mission. 그러니 더 지루해질 수밖에.So it's bound to get more boring. 지겹다는 비판은 '놀면 뭐하니?"What's the use of playing?" is the criticism that it's boring.'의 오랜 숙제였다.It's been a long-standing homework of 김태호 PD 시절의 '놀면 뭐하니?What's the point of "Hangout with Yoo" from PD Kim Taeho's days?'도 무한도전을 복사 붙여넣기 하는 게 아니냐는 우려 섞인 지적을 받았지만, 부캐릭터로 성공했다.Although he was criticized for copying and pasting Infinite Challenge, he succeeded as a sub-character. 위기를 기회로 만드는 건 언제나 새로운 아이템이었다.Turning a crisis into an opportunity has always been a new item.
지금 제작진은 새로운 아이디어를 낼 생각이 없는 걸까.Is the production team not planning to come up with new ideas now? PD 교체와 폐지를 외치는 시청자의 폭주에도 제자리걸음.Despite a flood of viewers calling for the replacement and abolition of PDs, the movie has remained in place. 새로운 판을 짜는 대신 옛날 포맷을 뒤적이며 악순환을 반복한다.Instead of creating a new edition, they search for old formats and repeat the vicious cycle. 봄 개편을 앞두고 '놀면 뭐하니?Before the spring reorganization, "What's the point of playing?"'가 선택한 건 또 음악 예능.What " chose was a musical entertainment show.

유재석이 개인적으로 좋아해 샀다는 노래를 기어코 들려달라고 하더니 "미주와 진주가 이 노래에 맞을 것 같아요"란다.He asked me to play the song that Yoo Jae-seok personally liked and bought, and said, "I think Mi-Joo and Jinju will fit this song." 자막처럼 '동생보다 중요한 애지중지 (유재석) 개인소장곡'인데 남의 소장곡을 막무가내로 자기 방송 콘텐츠에 쓴다.Like the subtitle, it is "a personal collection song that is more important than a younger brother (Yoo Jae-seok), but he recklessly writes other people's own songs for his own broadcast content.
시청자가 원했던 건 '유재석이 사비로 사 소장한 노래'지, 이미주와 박진주의 음원이 아니다.What viewers wanted was a song owned by Yoo Jae-seok at their own expense, not a sound source of Lee Mi-joo and Park Jin-joo. 왜 좋아하는지 이유를 듣는 것도 좋고 유재석의 취향에 대한 토론도 좋다.It is good to hear the reason why you like it, and it is also good to discuss Yoo Jae-seok's taste. 그 곡의 작곡·작사가와의 만남, 가이드 보컬과의 만남 정도로도 충분히 풍성했을 에피소드인데 '주주 자매' 때문에 그저 그런 에피소드가 됐다.It was an episode that would have been abundant enough to meet the song's composer and lyricist and guide vocalist, but it became such an episode because of the "shareholder sisters."


박창훈 PD가 무능하다는 시청자의 지적이 나오는 이유를 알 것도 같다.I think I know why viewers point out that producer Park Chang-hoon is incompetent. 스타 PD가 되고 싶다는 박창훈 PD의 욕심이 화면을 뚫고 시청자에게 전달되니 힘겹다.It is difficult to see Park Chang-hoon's desire to become a star producer through the screen. 박창훈 PD는 막무가내로 나오라고 하거나, 사전 협의가 이뤄지지 않은 걸 시키는 콘셉트를 잡았다.PD Park Chang-hoon has a concept of asking him to come out recklessly or asking him to do something that has not been discussed in advance. 자신의 의견인 자막은 예쁜 글씨체로 집어넣기도 하고.Sometimes I put my opinion, subtitles, in pretty handwriting. 김태호 PD와 나영석 PD가 하던 것들을 적당히 흉내 냈으나 역량이 부족하다.PD Kim Tae-ho and PD Na Young-seok copied what they were doing in moderation, but they lacked competence. 의도를 알 수 없고 결과물도 없다.I don't know what it means, and there's no result. 무엇을 위한 PD 출연인지 시청자는 모르고 자기만족뿐이다.Viewers don't know what the PD is for, but only self-satisfaction.
PD 교체부터 '놀면 뭐하니?Let's change the producer. "What's the point of playing?"' 폐지 이야기가 나오는 건 자연스러운 수순이다.It is a natural procedure to talk about abolition. '놀면 뭐하니?"What's the use of playing?"'는 더 이상 MBC의 간판 예능이 아니다.'' is no longer MBC's leading entertainment show. '놀면 뭐하니?"What's the use of playing?"'가 폐지된다고 하더라도 아쉬워할 시청자가 없다는 건 제작진의 책임이다.Even if ' is abolished, it is the responsibility of the production team that there are no viewers to regret.
우빈 텐아시아 기자 Reporter Woobin from Ten Asia

≪우빈의 조짐≫우Signs of Woobin의
우빈 텐아시아 기자가 연예계에서 일어나거나 일어날 조짐이 보이는 이슈를 짚어드립니다.Reporter Woobin TenAsia points out issues that are happening or showing signs of happening in the entertainment industry. 객관적 정보를 바탕으로 기자의 시선을 더해 이야기를 전달합니다.Based on objective information, the reporter's gaze is added to convey the story.'놀면 뭐하니'가 아니라 '놀면 뭐하니, 뭐하니?It's not "Hangout with Yoo". It's "Hangout with Yoo".'다. 어떤 예능인지 무슨 콘텐츠를 만들고 싶은 건지 프로그램의 정체성을 모르겠다."D. I don't know what kind of entertainment show I want to make or what kind of content I want to make." 김태호 PD가 퇴사하고 박창훈 PD 체제로 재정비한 지 1년. '놀면 뭐하니'의 현주소는 총체적 난국이다.It has been a year since PD Kim Tae-ho left the company and reorganized under PD Park Chang-hoon's system. The current status of "What's the point of playing" is a total crisis.
제작진은 여전히 감이 없고 멤버들의 합도 좋지 않다.The production team still has no sense, and the members' teamwork is not good. 주고받는 에너지가 없는데 시너지가 날리 만무하다.There is no energy to exchange, but synergy is inevitable. 몇 주를 건너뛰고 봐도 위화감 없는 지루한 편집, 예능 센스가 없는 일부 멤버들.Some of the members have no sense of humor and no sense of humor even if they skip weeks. 오랜 시간 함께 했던 유재석과 하하도 못 살리고 신봉선도 버겁다.Yoo Jae-seok and Ha-ha, who have been together for a long time, can't save them, and Shin Bong-sun is too much.

번뜩이는 아이템, 아이디어가 중요한 예능에서 새로움이 없는 건 치명타다.It is fatal that there is no novelty in entertainment shows where flashing items and ideas are important. 어디선가 봤던 것들을 베껴서 내놓는데도 재미가 없다.It's not fun to copy and release things you've seen somewhere. 타 프로그램과 비슷한 게임을 해도 웃음이 터지지 않는 건 연출과 대본, 편집 완벽한 실패다.It is the perfect failure of directing, script, and editing that does not burst into laughter even when playing games similar to other programs.
'놀면 뭐하니?"What's the use of playing?"'는 덜어내는 법이 없다.There is no way to get rid of '. 준비한 것들을 어떻게든 다 하겠다는 의지가 느껴진다.I can feel the will to do everything I have prepared. 반응이 없다면 과감히 자르고 다음으로 넘어가야 하는데 그런 게 없다.If there is no response, you have to cut it boldly and move on, but there is no such thing. 성과가 없음에도 미션을 진행하니 맥락이 없다.Even though there is no result, there is no context for carrying out the mission. 그러니 더 지루해질 수밖에.So it's bound to get more boring. 지겹다는 비판은 '놀면 뭐하니?"What's the use of playing?" is the criticism that it's boring.'의 오랜 숙제였다.It's been a long-standing homework of 김태호 PD 시절의 '놀면 뭐하니?What's the point of "Hangout with Yoo" from PD Kim Taeho's days?'도 무한도전을 복사 붙여넣기 하는 게 아니냐는 우려 섞인 지적을 받았지만, 부캐릭터로 성공했다.Although he was criticized for copying and pasting Infinite Challenge, he succeeded as a sub-character. 위기를 기회로 만드는 건 언제나 새로운 아이템이었다.Turning a crisis into an opportunity has always been a new item.
지금 제작진은 새로운 아이디어를 낼 생각이 없는 걸까.Is the production team not planning to come up with new ideas now? PD 교체와 폐지를 외치는 시청자의 폭주에도 제자리걸음.Despite a flood of viewers calling for the replacement and abolition of PDs, the movie has remained in place. 새로운 판을 짜는 대신 옛날 포맷을 뒤적이며 악순환을 반복한다.Instead of creating a new edition, they search for old formats and repeat the vicious cycle. 봄 개편을 앞두고 '놀면 뭐하니?Before the spring reorganization, "What's the point of playing?"'가 선택한 건 또 음악 예능.What " chose was a musical entertainment show.

유재석이 개인적으로 좋아해 샀다는 노래를 기어코 들려달라고 하더니 "미주와 진주가 이 노래에 맞을 것 같아요"란다.He asked me to play the song that Yoo Jae-seok personally liked and bought, and said, "I think Mi-Joo and Jinju will fit this song." 자막처럼 '동생보다 중요한 애지중지 (유재석) 개인소장곡'인데 남의 소장곡을 막무가내로 자기 방송 콘텐츠에 쓴다.Like the subtitle, it is "a personal collection song that is more important than a younger brother (Yoo Jae-seok), but he recklessly writes other people's own songs for his own broadcast content.
시청자가 원했던 건 '유재석이 사비로 사 소장한 노래'지, 이미주와 박진주의 음원이 아니다.What viewers wanted was a song owned by Yoo Jae-seok at their own expense, not a sound source of Lee Mi-joo and Park Jin-joo. 왜 좋아하는지 이유를 듣는 것도 좋고 유재석의 취향에 대한 토론도 좋다.It is good to hear the reason why you like it, and it is also good to discuss Yoo Jae-seok's taste. 그 곡의 작곡·작사가와의 만남, 가이드 보컬과의 만남 정도로도 충분히 풍성했을 에피소드인데 '주주 자매' 때문에 그저 그런 에피소드가 됐다.It was an episode that would have been abundant enough to meet the song's composer and lyricist and guide vocalist, but it became such an episode because of the "shareholder sisters."


박창훈 PD가 무능하다는 시청자의 지적이 나오는 이유를 알 것도 같다.I think I know why viewers point out that producer Park Chang-hoon is incompetent. 스타 PD가 되고 싶다는 박창훈 PD의 욕심이 화면을 뚫고 시청자에게 전달되니 힘겹다.It is difficult to see Park Chang-hoon's desire to become a star producer through the screen. 박창훈 PD는 막무가내로 나오라고 하거나, 사전 협의가 이뤄지지 않은 걸 시키는 콘셉트를 잡았다.PD Park Chang-hoon has a concept of asking him to come out recklessly or asking him to do something that has not been discussed in advance. 자신의 의견인 자막은 예쁜 글씨체로 집어넣기도 하고.Sometimes I put my opinion, subtitles, in pretty handwriting. 김태호 PD와 나영석 PD가 하던 것들을 적당히 흉내 냈으나 역량이 부족하다.PD Kim Tae-ho and PD Na Young-seok copied what they were doing in moderation, but they lacked competence. 의도를 알 수 없고 결과물도 없다.I don't know what it means, and there's no result. 무엇을 위한 PD 출연인지 시청자는 모르고 자기만족뿐이다.Viewers don't know what the PD is for, but only self-satisfaction.
PD 교체부터 '놀면 뭐하니?Let's change the producer. "What's the point of playing?"' 폐지 이야기가 나오는 건 자연스러운 수순이다.It is a natural procedure to talk about abolition. '놀면 뭐하니?"What's the use of playing?"'는 더 이상 MBC의 간판 예능이 아니다.'' is no longer MBC's leading entertainment show. '놀면 뭐하니?"What's the use of playing?"'가 폐지된다고 하더라도 아쉬워할 시청자가 없다는 건 제작진의 책임이다.Even if ' is abolished, it is the responsibility of the production team that there are no viewers to regret.
우빈 텐아시아 기자 Reporter Woobin from Ten Asia