‘복수 화신’ 송혜교·‘전투 용병’ 김현주…"Revenge Incarnate" Song Hye-kyo and "Battle Mercenary" Kim Hyun-joo...소름 쫙I got goosebumps.

콘텐츠 인기 견인하는 여배우의 변신 Transformation of actresses driving the popularity of content

송혜교의 ‘더 글로리’ 연일 화제Song Hye-kyo's "The Glory" is a hot topic every day.
SF 본고장 미국도 ‘정이’ 엄지척The birthplace of science fiction in the U.S., "Jeong-i", thumbs up!
‘일타스캔들’ 전도연도 로코 도전Jeon Do-yeon of "One Person Scandal" tries a romantic comedy.
고정된 이미지 벗고 신선한 충격Take off your fixed image and get a fresh shock.
‘언니들이 달라졌다’ 배우 송혜교, 김현주, 전도연이 각각 주연한 ‘더 글로리’, ‘정이’, ‘일타스캔들’에서 연기변신을 시도해 짜릿한 카타르시스를 안겼다.She gave a thrilling catharsis by attempting to transform her acting in "The Glory," "Jeong-i," and "One-Tas Scandal," starring actors Song Hye-kyo, Kim Hyun-joo and Jeon Do-yeon, respectively. 사진제공|넷플릭스·tvNPhoto provided 플리NetflixtvN
배우 전도연, 송혜교, 김현주가 180도 다른 캐릭터와 연기를 선보이며 흥행과 호평, 두 마리 토끼를 잡는데 성공했다.Actors Jeon Do-yeon, Song Hye-kyo, and Kim Hyun-joo succeeded in catching two rabbits: box office success and favorable reviews by showing 180 degrees different characters and acting. 세 사람은 저마다 로맨틱 코미디와 복수극, SF액션 등을 통해 그동안 고정된 이미지를 벗으며 신선한 재미와 충격을 안기고 있다.Each of the three has taken off their fixed images through romantic comedies, revenge plays, and science fiction actions, giving them fresh fun and shock.

이들 가운데 흥행 중심에는 송혜교가 있다.Among them, Song Hye-kyo is at the center of the box office. 로맨스 멜로드라마에서 존재감을 과시했던 그는 지난해 12월 30일 공개된 넷플릭스 오리지널 시리즈 ‘더 글로리’를 무대 삼아 전 세계에서 시선을 한 몸에 받고 있다.He, who showed off his presence in a romance melodrama, is drawing attention from all over the world using Netflix's original series "The Glory," which was released on December 30 last year. 학창시절 자신에게 잔혹한 학교폭력을 가한 이들을 찾아 냉정하게 복수하는 송혜교의 낯선 얼굴로 각종 콘텐츠 차트 순위를 휩쓸며 극찬을 이끌고 있다.Song Hye-kyo is sweeping the rankings of various content charts with an unfamiliar face that seeks out those who inflicted brutal school violence on her during her school days and takes revenge. 드라마는 굿데이터코퍼레이션에 따르면 공개 이후 압도적인 차이로 4주 연속 OTT(온라인 동영상 서비스) 화제성 지수 1위를 차지했으며 송혜교는 모든 케이(K)콘텐츠 출연자 순위 정상에 올랐다.According to Good Data Corporation, the drama topped the OTT (Online Video Service) Topic Index for four consecutive weeks by a landslide since its release, and Song Hye-kyo topped the list of all K-content performers. 국내를 넘어서 글로벌한 반응까지 이끌고 있는 드라마의 공개 누적시청시간(공개 이후 28일 기준)은 1억8956만 시간으로 집계됐다.The cumulative public viewing time (as of the 28th after the release) of the drama, which is leading the global response beyond Korea, was 189.56 million hours. 이는 ‘오징어게임’(16 억5045만 시간), ‘마이네임’(5억6078만 시간)에 이어 역대 한국 오리지널 콘텐츠 3위에 해당하는 기록이다.This is the third-largest original content in Korea after "Squid Game" (1.65 billion hours) and "My Name" (560.78 million hours). 3월 10일 공개되는 파트2 예고편은 일주일 만에 조회수 135만 건을 넘겼다.The Part 2 trailer released on March 10 exceeded 1.35 million views in a week.

송혜교와 마찬가지로 드라마를 통해 세련된 이미지를 구축해왔던 김현주도 달라졌다.Like Song Hye-kyo, Kim Hyun-joo, who has been building a sophisticated image through dramas, has changed. 디스토피아 미래를 그린 넷플릭스 SF 영화 ‘정이’에서 내전을 종식시킨 최강의 전투 용병 역을 맡아 격투기, 총기 등 고난도 액션을 펼쳤다.In the Netflix SF movie "Jungi," which depicts the future of dystopia, he played the role of the strongest combat mercenary who ended the civil war and took high-level actions such as martial arts and guns. 인공지능 로봇으로 다시 태어나는 역할로 모션캡쳐 수트를 입고 로봇 연기까지 직접 소화했다.As a role of being reborn as an artificial intelligence robot, he wore a motion capture suit and even performed robot acting himself.

20일 공개돼 국내 OTT 통합 추천 플랫폼 키노라이츠에서 모든 콘텐츠를 제치고 1위를 차지했으며 SF의 본고장 미국을 포함해 전 세계 글로벌 차트(플릭스패트롤)에서도 사흘 연속 정상에 오르며 주목받았다.It was released on the 20th and topped the domestic OTT integrated recommendation platform Kinorites, and also topped the global charts (Flix Patrol) for three consecutive days, including the U.S., the home of science fiction. 특히 미국 매체 콜라이더는 김현주의 연기에 대해 극찬하며 “캐릭터의 모든 감정과 뉘앙스를 놓치지 않았다.In particular, the U.S. media Collider praised Kim Hyun-joo's performance and said, "I didn't miss all the emotions and nuances of the character. 영화의 전반적인 임팩트를 높이면서 영화의 감정적 핵심을 뒷받침했다”고 호평했다.It helped increase the overall impact of the movie and supported the emotional core of the movie."

전도연은 tvN ‘일타스캔들’을 통해 2005년 ‘프라하의 연인’ 이후 17년 만에 로맨틱 코미디에 뛰어들었다.Jeon Do-yeon jumped into romantic comedy for the first time in 17 years since "Lovers in Prague" in 2005 through tvN's "One Tas Scandal." 무겁고 어두운 캐릭터도 집어 던지고 딸과 다름없는 조카의 교육을 위해 물불 가리지 않는 억척스러운 반찬가게 사장 역을 맡아 수학 일타강사 정경호와의 통통 튀는 케미스트리를 선보이며 신선하다는 평가를 받고 있다.He is said to be fresh by playing the role of a tough side dish store owner who throws heavy and dark characters and plays the role of a tough side dish store owner for his niece's education, just like his daughter.

14일 시청률 4%로 출발한 드라마는 입소문을 타고 시청률 상승곡선을 그리고 있다.The drama, which started with a viewer rating of 4 percent on the 14th, is on the rise in ratings through word of mouth. 지난 달 29일 6회는 11%를 넘었다.Last month's sixth episode exceeded 11 percent. TV드라마 부문 화제성 순위 2주 2연속 1위까지 지켰다.He kept the top spot for two consecutive weeks in the TV drama category. 극중 편안하면서도 센스 넘치는 전도연의 패션까지 화제를 모으고 있다.Even Jeon Do-yeon's comfortable and sensible fashion in the play is drawing attention. 온라인에서는 ‘전도연 청바지’ 관련 글들이 쏟아졌다.Online articles related to "Jeon Do-yeon Jeans" poured out.

이승미 기자 Reporter Lee Seung-mi:

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