하이브 “레이블 협업”·YG “베이비몬스터”·SM “컬래버레이션”·JYP “신인 그룹 팬덤 강화”Hive Label Collaboration, YG Baby Monster, SM Collaboration, JYP New Group Fandom Strengthening

대형 케이팝 기획사들 새해 키워드New Year's keyword for big K-pop agencies.

하이브, YG엔터테인먼트(YG), SM엔터테인먼트(SM), JYP엔터테인먼트(JYP) 등 케이팝을 이끌어온 대형 기획사들이 저마다 올해의 새로운 계획들을 야심차게 발표했다.Large agencies that have led K-pop, including Hive, YG Entertainment (YG), SM Entertainment (SM), and JYP Entertainment (JYP), have ambitiously announced new plans for this year. 이를 통해 그룹 방탄소년단의 뒤를 잇는 새 글로벌 스타를 만들겠다는 각오도 내비치고 있다.Through this, they are also determined to create a new global star following the group BTS.

하이브의 새 키워드는 ‘레이블 협업’이다.Hive's new keyword is label collaboration. 하이브는 그동안 방탄소년단과 투모로우바이투게더가 소속된 빅히트뮤직, 세븐틴·프로미스나인과 엔하이픈이 각각 몸담은 플레디스와 빌리프랩, 가수 지코가 이끄는 코즈(KOZ)엔터테인먼트 등을 산하에 두며 몸집을 키워왔다.Hive has grown in size under the umbrella of Big Hit Music, which includes BTS and TOMORROW X TOGETHER, Pledis and Bilyprap, which Seventeen, fromis_9, and ENHYPEN each belong to, and KOZ Entertainment, led by singer Zico. 올해에는 그룹 방탄소년단이 멤버들의 입대 등으로 인해 팀 활동을 멈춘 만큼 레이블 소속 가수들의 글로벌 활동에 힘을 쏟을 방침이다.This year, the group BTS plans to focus on the global activities of singers belonging to the label as they have stopped their team activities due to the members' enlistment.

YG는 블랙핑크 이후 7년 만에 신인 걸그룹 베이비몬스터를 선보인다.YG will showcase its new girl group Baby Monster seven years after BLACKPINK. YG는 1일 유튜브 영상과 블로그를 통해 베이비몬스터를 선보였다.YG introduced Baby Monster on YouTube videos and blogs on the 1st. 2019년 6월 소속 연예인들의 약물 파동 의혹 등으로 모든 직책에서 물러난 후 총괄 프로듀서로 돌아온 양현석은 “YG의 유전자를 가진 베이비”라며 “지난 4년 동안 월말평가에서 저를 놀라게 했던 것처럼 세상을 놀라게 해줄 스타가 됐으면 좋겠다”고 말했다.Yang Hyun-seok, who returned as a general producer after stepping down from all positions in June 2019 due to allegations of drug scandals by his celebrities, said, "I hope I will be a star that will surprise the world as you surprised me in the last four years."

SM은 소속 팀간 컬래버레이션을 차별화 전략으로 내세울 태세다.SM is poised to use collaboration among its teams as a differentiation strategy. 보아, 소녀시대의 태연·효연, 레드벨벳의 슬기·웬디, 에스파의 카리나·윈터 등이 모인 프로젝트 걸그룹 갓 더 비트가 16일 첫 번째 미니음반 ‘스탬프 온 잇’을 발매한다.Project girl group Got the Beat, which brings together Taeyeon and Hyoyeon of Girls' Generation, Seulgi and Wendy of Red Velvet, Karina of Espa, and Winter, will release its first mini album "Stamp On It" on the 16th. 엑소 백현, NCT 태용·마크 등이 모인 슈퍼엠도 상반기에 컴백한다.SuperM, which brings together EXO Baekhyun, NCT Taeyong, and Mark, will also make a comeback in the first half of the year. 또 이수만 총괄 프로듀서는 최근 미국 경제뉴스 CNBC와 나눈 인터뷰를 통해 “NCT의 새로운 유닛을 만들 계획”이라고 밝혔다.In addition, General Producer Lee Soo-man said in a recent interview with the U.S. economic news CNBC, "We plan to create a new unit of NCT."

JYP는 신인 그룹의 인지도를 높이는데 박차를 가하고 있다.JYP is stepping up efforts to raise the awareness of the rookie group. 지난해 2월 데뷔한 6인조 걸그룹 엔믹스가 대표적이다.Nmix, a six-member girl group that debuted in February last year, is a representative example. 엔믹스는 지난해 데뷔 음반 ‘애드 마레’에 이어 7개월 만인 9월 두 번째 싱글 ‘엔트워프’를 잇달아 발매하며 팬덤을 빠르게 확보했다.Nmix quickly secured fandom by releasing its second single "Entwerp" in September, seven months after its debut album "Ad Mare" last year. JYP는 최근 대규모 연습생 공채 오디션을 열면서 신인 발굴에 대한 의지도 드러내고 있다.JYP recently held a large-scale audition for trainees, revealing its willingness to discover new talent.

유지혜 기자 Reporter Yoo Ji-hye:

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