[뉴스엔 허민녕 기자] ‘꺾이지 않는 팬심’이 대이변을 연출했다.[Reporter Heo Min-nyeong on the news] "Unbreakable fan spirit" made a big difference. 화제의 애니메이션 ‘더 퍼스트 슬램덩크’가 개봉 24일만에 박스오피스 1위에 올랐다.The popular animation The First Slam Dunk topped the box office 24 days after its release. 누적 관객수는 어느새 171만.The cumulative number of spectators has reached 1.71 million.
영화관입장권 통합 전산망에 따르면, 극장판 애니메이션 ‘더 퍼스트 슬램덩크’는 1월27일 4만1,798명의 관객을 동원 1위에 올랐다.According to the integrated computer network of movie theater tickets, the theater version of "The First Slam Dunk" topped the list with 41,798 audiences on Jan. 27. 개봉 24일만에 거둔 첫 1위.It was the first number one movie in 24 days. 누적 관객수는 171만명을 돌파했다.The cumulative audience exceeded 1.71 million.
일명 ‘아재 팬덤’의 향수로 시작된 흥행의 불씨는 이제 ‘슬램덩크’ 그 자체가 지닌 메시지 전세대로 번져 신드롬이 될 기세.The spark of box office success, which began with the so-called "old man fandom," is about to spread the message of "Slam Dunk" itself to all generations and become a syndrome. 2023년 개봉된 신작가운데 첫 백만 영화가 된데 이어, 여전히 높은 좌석판매율이 방증하듯 이 추세대로라면 첫 200만 돌파 영화가 될 가능성도 높아 보인다.It became the first million movie among new writers released in 2023, and as evidenced by the high seat sales rate, it is likely to be the first 2 million movie at this trend.
한편, 지난 크리스마스를 앞두고 선보인 대작 ‘영웅’은 개봉 38일만에 300만을 넘어섰다.Meanwhile, the masterpiece "Kick It," which was released ahead of Christmas last year, surpassed 3 million in 38 days. 조금의 훼손도 허용치 않은 원작에 대한 예술적 존중 여기에 영화적 스케일이 더해진 결과로, 영화는 자연스레 장기 흥행 모드로 들어선 느낌이다.(사진=NEW 제공)As a result of the addition of the cinematic scale to the artistic respect for the original work, which does not allow any damage, the movie naturally seems to have entered a long-term box office mode. (Photo = NEW provided)