'무시무시한 임영웅 티켓 파워' FC서울, 8일 홈경기 시축 매진 '예고'"Scary Lim Young-woong Ticket Power" FC Seoul Sold Out at Home Game on the 8th

8일 대구FC와 홈경기에 임영웅 시축Lim Youngwoong's first pitch in a home game against Daegu FC on the 8th.
예매 시작 30분 만에 2만5천장 판매25,000 tickets sold in 30 minutes.
이번 시즌 홈 최다 관중 1위 '기대감↑'This season's No. 1 home audience, "Expectations ↑"
가수 임영웅이 지난해 11월 서울 구로구 고척스카이돔에서 열린 2022 멜론뮤직어워드(MMA) 레드카펫 행사에서 포즈를 취하고 있다.Singer Lim Young-woong poses at the 2022 Melon Music Awards (MMA) red carpet event held at Gocheok Sky Dome in Guro-gu, Seoul in November last year. (서울=연합뉴스)(Seoul = Yonhap News Agency)

(MHN스포츠 이규원 기자) 중학교 때까지 축구 선수로 뛰었던 가수 임영웅이 K리그1 FC서울 황의조와 기성용과의 인연으로 시축에 나서며 '티켓 파워'를 과시하고 있다.(MHN Sports reporter Lee Kyu-won) Singer Lim Young-woong, who played as a soccer player until middle school, is showing off his "ticket power" by starting his relationship with K League 1 FC Seoul Hwang Ui-jo and Ki Sung-yong.

프로축구 K리그1 FC서울이 인기 가수 임영웅과 그의 팬클럽 '영웅시대'의 저력을 앞세워 당일 경기 매진은 물론 이번 시즌 홈 최다 관중 1위 달성의 기대감을 높이고 있다.Professional football K-League 1 FC Seoul is raising expectations to sell out the game on the day with the potential of popular singer Lim Young-woong and his fan club "Kick It" as well as achieve the No. 1 home audience this season.

FC서울 관계자는 3일 "오는 8일 오후 4시 30분 서울월드컵경기장에서 치러지는 대구FC와 홈 경기 입장권 예매를 오늘 저녁 6시부터 시작했다"라며 "예매 시작 10분 만에 2만장이 팔렸다.An official from FC Seoul said on the 3rd, "We started booking tickets for the home game against Daegu FC at 4:30 p.m. on the 8th at Seoul World Cup Stadium from 6 p.m." 30분이 지나서는 2만 5천장을 넘어섰다"고 밝혔다,After half an hour, it exceeded 25,000."

앞서 서울 구단은 지난달 31일 보도자료를 통해 "국민 가수 임영웅이 4월 8일 서울월드컵경기장에서 열리는 홈경기 시축자로 나선다"라고 알렸다.Earlier, the Seoul club announced in a press release on the 31st of last month, "National singer Lim Young-woong will be the starting pitcher for the home game at the Seoul World Cup Stadium on April 8th." 보도자료가 나온 이후 해당 경기 예매를 문의하는 전화들이 구단에 이어졌고, 예매 시작과 더불어 빠르게 팔려나가고 있다.Since the press release, calls have been made to the club to inquire about the reservation of the game, and it has been selling quickly with the start of the reservation.

구단 관계자는 "처음에 가수 임영웅의 매니저로부터 먼저 시축을 문의하는 전화가 왔다.A club official said, "At first, I got a call from singer Lim Young-woong's manager to ask for a test shot first. 전화를 받고 깜짝 놀랐다"라며 "여러 구단에서 '임영웅 모시기'에 나섰던 것으로 알고 있는데 먼저 제의가 와서 믿기 힘들었다"고 설명했다.I was surprised to receive the call, he said. "I know that several clubs had started to serve Lim Young-woong, but it was hard to believe because I was offered first."

임영웅의 시축은 공격수 황의조와 베테랑 미드필더 기성용과의 인연이 바탕이 됐다.Lim Young-woong's starting point was based on his relationship with striker Hwang Ui-jo and veteran midfielder Ki Sung-yong.

중학교 때까지 축구 선수로 뛰었던 임영웅은 축구에 대한 애정이 깊어 연예인 축구단에서 직접 볼을 찰 정도다.Lim Young-woong, who played as a soccer player until middle school, has a deep affection for soccer and even kicks the ball directly from a celebrity soccer team.

임영웅은 황의조가 프랑스 무대에서 뛰었을 당시 직접 현지 응원을 나섰을 정도로 친분이 깊고, 최근에는 임영웅의 축구 동호회에 기성용이 직접 참석한 것으로 알려졌다.Lim Young-woong is so close that he directly cheered for Hwang Ui-jo when he played on the French stage, and recently Ki Sung-yueng is known to have attended Lim Young-woong's soccer club in person.

이번 시축 역시 황의조, 기성용과 맺은 깊은 친분이 만들어낸 결과라는 게 구단 관계자의 귀띔이다.A club official hinted that the opening ceremony was also the result of a deep friendship with Hwang Ui-jo and Ki Sung-yueng.


임영웅의 FC서울 홈경기 시축은 공격수 황의조(사진)와 미드필더 기성용과의 인연이 바탕이 됐다.Lim Young-woong's opening of the FC Seoul home game was based on his relationship with striker Hwang Ui-jo (photo) and midfielder Ki Sung-yueng. (서울=연합뉴스)(Seoul = Yonhap News Agency)

서울 구단은 이번 시즌 두 차례 홈 경기에 4만2천753명의 팬이 입장, 울산 현대(4만3천269명)와 대전하나시티즌(4만3천44명)에 이어 3위를 달리고 있다.The Seoul club has 42,753 fans in two home games this season, ranking third after Ulsan Hyundai (43,269) and Daejeon Hana Citizen (43,44).

이런 가운데 엄청난 규모의 팬클럽 회원을 자랑하는 임영웅의 시축이 예고되면서 이번 주말 단숨에 이번 시즌 홈 최다 관중 1위로 올라설 가능성이 크다.In the meantime, Lim Young-woong, who boasts a huge fan club member, is likely to rise to the top of the most spectators this season at once this weekend.

특히 임영웅은 경기장을 찾을 팬클럽 회원들에게 서울 구단에 도움이 될 조언까지 아끼지 않았다.In particular, Lim Young-woong even gave advice to his fan club members who will visit the stadium to help the Seoul club.

서울의 상대 팀인 대구FC의 상징색이 하늘색인데 이는 팬클럽 '영웅시대'의 상징색과 겹친다.The symbol color of Daegu FC, Seoul's opposing team, is sky blue, which overlaps with the symbol color of the fan club "Kick It."

이 때문에 임영웅은 "이날 경기의 드레스 코드는 하늘색을 제외한 자율 복장이다.For this reason, Lim Young-woong said, "The dress code of the day is autonomous attire except sky blue. 영웅시대를 드러내는 의상을 입고 싶겠지만, 축구 팬덤의 또 다른 문화를 존중하고 지켜주시길 부탁드린다"라고 당부했다.I would like to wear a costume that reveals the era of heroes, but I ask you to respect and protect another culture of soccer fandom."

서울 구단은 22일 수원 삼성과 홈에서 '슈퍼매치'를 치르고, 5월 5일 어린이날 전북 현대와 상암벌에서 만나는 등 홈에서 잇단 빅매치를 앞두고 있어 이번 대구전 '관중몰이' 결과에 큰 관심을 쏟고 있다.The Seoul club is paying keen attention to the results of the "audience mall" against Daegu as it is set to have a series of big matches at home, such as a "super match" with Suwon Samsung on the 22nd and a meeting with Jeonbuk Hyundai at Sangambal on Children's Day on May 5.

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