‘서진이네’, 韓예능 최초 아마존 공개"It's Seojin." Revealing Amazon for the first time on a Korean variety show.

해외 인지도 높은 출연자·이국적인 바칼라르 눈길Popular overseas performers and exotic baccalaureate eyes
사진제공 | tvNTVN
tvN ‘서진이네’가 한국 예능 포맷 최초로 글로벌 OTT 아마존 프라임비디오에 공개돼 글로벌 인기를 끌고 있다.tvN's "Seojinne" is gaining global popularity as it is the first Korean entertainment format to be released on the global OTT Amazon Prime Video.

OTT 순위 집계 사이트 플릭스패트롤에 따르면 ‘서진이네’는 26일(한국시간) 오후 현재 프라임비디오 세계에서 ‘많이 본 TV쇼’ 부문 15위를 차지했다.According to the OTT ranking website Flix Patrol, "Seojin's" ranked 15th in the "TV Show I've watched a lot" category in the Prime Video World as of the afternoon of the 26th (Korea Standard Time). 1위에 오른 홍콩·싱가포르·태국·인도네시아 등 8개 국가를 비롯해 총 12개 국가 및 지역에서 10위권에 진입한 결과다.This is the result of entering the top 10 in a total of 12 countries and regions, including eight countries, including Hong Kong, Singapore, Thailand, and Indonesia, which ranked first.

프로그램은 배우 이서진, 정유미, 박서준, 최우식과 방탄소년단의 멤버 뷔가 멕시코의 유명한 휴양지인 바칼라르에서 분식점을 운영하는 과정을 담는다.The program features actors Lee Seo-jin, Jung Yoo-mi, Park Seo-joon, Choi Woo-sik, and BTS member V running a snack bar in Baccalaure, a famous Mexican resort. 해외에서도 인지도가 높은 출연자들과 바칼라르의 이국적인 풍광을 내세워 해외 시청자의 관심을 받는데 성공했다.It has succeeded in attracting the attention of overseas viewers by featuring performers who are highly recognized overseas and the exotic scenery of Baccalaureate. 미국 리뷰 사이트 IMDb에서는 “출연자들이 다소 벅찰 수 있는 음식점 영업을 저마다 열정적으로 해나가는 것이 재미있다”, “아름다운 바칼라르 풍경에 반했다” 등의 평가를 받으면서 2800여 명의 시청자로부터 10점 중 9.5의 높은 평점을 받았다.On the U.S. review site IMDb, it received a high rating of 9.5 out of 10 viewers, receiving evaluations such as "It's fun to passionately sell restaurants that may be somewhat overwhelming for the cast" and "I fell in love with the beautiful baccala landscape."

해외 언론 매체들은 드라마가 아닌 예능 포맷으로 해외 OTT에서 순위를 높였다는 점에 관심을 드러내고 있다.Foreign media outlets are showing interest in the fact that they have increased their rankings in overseas OTTs with entertainment formats, not dramas. 인도 이코노믹 타임즈, 미국 메트로 필라델피아 등은 “‘서진이네’의 인기가 세계적으로 열풍을 일으킨 한국의 케이팝, 영화, 드라마의 추세를 이어갈 것”이라고 보도했다.India's Economic Times and Metro Philadelphia reported that "the popularity of Seojin's" will continue the trend of Korean K-pop, movies, and dramas, which have become a global craze." 영국 BBC는 ‘서진이네’와 함께 넷플릭스 ‘피지컬: 100’, MBC ‘나 혼자 산다’ 등을 조명하면서 “리얼리티 쇼가 차세대 ‘케이(K) 콘텐츠’ 트렌드가 될 것”이라고 전망했다.The BBC, along with Seojin's, shed light on Netflix's Physical: 100 and MBC's 'I Live Alone,' predicting, "Reality shows will become the next-generation 'K' content trend."

유지혜 기자 Reporter Yoo Ji-hye:

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