[TEN피플] 임창정, '45억 겨냥'…[TEN people] Im Changjung, "Aiming for 4.5 billion"...'저작권無' 소주 출시에 흔들린 정체성Uncopyrighted by the launch of soju.

임창정 "노래에 집중 못했다" 토로Im Changjung, "I couldn't focus on the song".
사업 확장에 집중…Focus on expanding your business...음청회 현장서 '사업 홍보'"Business promotion" at the listening session.
사업 아이템으로 쓰인 히트곡 '소주 한 잔'Hit song "A Glass of Soju" used as a business item.[텐아시아=윤준호 기자][Ten Asia = Reporter Yunho]
임창정 / 사진=텐아시아DBIm Chang-jung / Photo = Ten Asia DB

임창정이 가수로 돌아왔다.Im Chang-jung is back as a singer.

임창정은 가수 외에도 다양한 분야에서 활동하는 엔터테이너 겸 사업가다.Lim Chang-jung is an entertainer and businessman who works in various fields besides singers. 이번 신보에는 임창정 나름의 속사정이 있다.The new report has its own story. 많은 일을 하기 때문에 노래에 온전히 집중하지 못했다는 것이 그의 입장이다.His position is that he couldn't concentrate fully on the song because he did a lot of work.

임창정은 지난 8일 미니 3집 '멍청이'를 발매했다.Lim Chang-jung released her third mini-album "TWIT" on the 8th. 이날 임창정은 미니 앨범으로 돌아온 이유에 관해 설명했다.On the same day, Lim Chang-jung explained why she returned with a mini-album. 지난해 걸그룹 미미로즈를 제작했고, 사업에 집중한 나머지 앨범에 시간을 쏟지 못했다는 설명이다.He explained that he produced the girl group Mimi Rose last year and failed to devote his time to the album because he focused on his business. 수록곡의 개수는 제한적이었고, 시간은 없었다.The number of tracks was limited and there was no time. '가수 임창정'을 보기 원한 팬들에게는 아쉬운 소식일 터. '사업가 임창정'의 모습이 어울리는 현재다.It would be disappointing news for fans who want to see "Singer Lim Chang-jung." It is the present that suits "Businessman Lim Chang-jung."

임창정은 가수 외에도 엔터, 방송 프로그램 제작, 부동산 등 사업 확장을 하고 있다.In addition to singers, Lim Chang-jung is expanding her businesses such as entertainment, broadcasting program production, and real estate. 지난해에는 걸그룹 미미로즈를 선보이며, 제작자로서의 삶을 살았던 그다.Last year, he introduced the girl group Mimi Rose and lived his life as a producer.

발매 당일(8일) 신곡을 알리는 음청회 현장에서도 가수보다는 '사업가'의 면모를 보여줬다.On the day of its release (8th), it also showed the aspect of a "businessman" rather than a singer at the site of a hearing announcing a new song. 미미로즈에 대한 언급이 첫 번째였고, 이달 출시를 앞둔 '임창정 표' 소주가 두 번째였다.Mimmy Rose was the first to be mentioned, and "Im Chang-jung Pyo" soju, which is set to be released this month, was the second. 신곡 홍보와 상관없는 '사업 이야기'는 부조화를 일으키기 충분하다.The "business story," which has nothing to do with promoting the new song, is enough to cause discord.

임창정 / 사진=텐아시아DBIm Chang-jung / Photo = Ten Asia DB

임창정의 사업은 탄탄대로를 걷고 있다.Im Chang-jung's business is on a solid road. 실제로 금융감독원에 따르면 임창정이 대표로 있는 법인 '임창정'의 매출은 확연한 오름세를 보였다.In fact, according to the Financial Supervisory Service, sales of Lim Chang-jung, a corporation represented by Lim Chang-jung, showed a clear rise. 2021년 매출이 전년 대비 152.7% 증가한 44억 8500만원을 기록한 것.Sales rose 152.7% year-on-year to 4.485 billion won in 2021. 코로나19의 영향이 줄어든 점을 생각하면 지난해 역시 비슷하거나 완만한 상승을 유추할 수 있다.Considering that the impact of COVID-19 has decreased, a similar or modest rise last year can be inferred.

사업가로서는 합격점이나, 가수로서는 아쉽다.As a businessman, it's a shame that I got accepted, but as a singer. 신곡에 집중되어야 할 자리에서 '사업 홍보'는 '가수 임창정'의 정체성을 흔들기 때문이다.This is because "business promotion" shakes the identity of "singer Lim Chang-jung" in a place that should be focused on new songs.

특히, 소주 사업 이야기는 맥락에 어긋났다는 지적이다.In particular, it is pointed out that the story of the soju business was out of context. 임창정은 '소주 한 잔'이라는 히트곡을 보유한 가수다.Lim Chang-jung is a singer with a hit song called "A Glass of Soju." 자신의 트레이드 마크와도 같은 '소주 한 잔'을 사업 아이템으로 만든 것. 다만, 임창정은 '소주 한 잔'에 대한 저작권이 없는 인물이다.He made a "cup of soju," which is his trademark, into a business item. However, Lim Chang-jung is a person who does not have copyright to a "cup of soju."



'가수로서의 정체성'이 흔들리고 있다.Her "identity as a singer" is faltering. 매년 시기에 맞춰 앨범을 낸다는 임창정.Lim Chang-jung says she releases an album every year at the right time. 팬들을 위한 마음과 별개로, 곡에 대한 진정성이 의심받고 있다.Apart from the heart for fans, the sincerity of the song is being questioned. 노래보다는 사업에 몰두한 것이 원인이다.The reason is that he is more engaged in business than in singing. 모든 의심을 거둬낼 방법은 이번 신곡의 성과뿐이다.The only way to get rid of all doubts is through this new song.

윤준호 텐아시아 기자 Yoon Joon-ho, reporter from Ten Asia,
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